söndag 22 februari 2015

Usch vad trögstartat det är på mornarna/förmiddagarna. Har nog inte gått upp före 9 en enda morgon hittills och sen spenderas det några timmar framför datorn innan jag tar tag i livet. Idag tänkte jag ta promenaden med Ria innan jag åker till stallet. Blir även klar med mitt mål på runkeeper för den här månaden, att gå 55 km. Har 3.8 km kvar och det ska bli skönt att ha det gjort. 

Igår var jag ut och körde Athlas en kort tur längs grusvägen. Jag hade räknat med att han skulle vara som en tickande bomb då han knappt kan röra sig i hagen då det är isgata och vi inte har kört eller gjort någonting sen 29/11. Men, han förvånade mig faktiskt ganska rejält och skrittade hemifrån utan tendens till att vilja springa. Vi travade en liten bit bortåt och han saktade av av sig själv. När vi hade vänt var han lika duktig tills vi skulle trava en liten bit, då vart det fart och vi galopperade till och med, men det tyckte nog vi båda var roligt. När vi kom tillbaka så var han bara lite fuktig i sin tjocka och långa päls. Jag vet inte om han kanske har mognat lite under dom här månaderna, för han brukar alltid vara jobbig på ett eller annat sätt så att mitt tålamod sätts på prov.


Efter det tog jag en promenad med Ria & Zorro. Tömkörde Zorro som var riktigt fin och vi travade några korta sträckor. Ria däremot hade väl slut på batteri i hörapparaterna. Hon fick vara lös i skogen, men när hon hade sprungit ut på grusvägen för att lukta på något där och inte kom direkt när jag ropade så fick hon vara kopplad resten av tiden. Hon kommer i fortsättningen få stanna i bilen när jag ska tömköra Zorro för det är svårt att hålla koll på hunden och försöka göra något vettigt med hästen samtidigt. 

Inga kommentarer: