torsdag 19 februari 2015

Nu var det några dagar sen jag skrev något senast, men har inte haft ork eller tid då jag jobbat och stått i. I början på förra långledigheten stängde jag av ljudet på telefonen dom första dagarna. Jag kände mig så fruktansvärt trött i huvudet och hade ingen lust att vara så lättillgänglig. Under den långledigheten ringde dem från jobbet fyra gånger tror jag, men jag tackade inte ja till något extraskift för jag kände att jag var helt slut mentalt att jag behövde vila upp mig. Jag har aldrig hållit på så tidigare, stängt av ljudet och lagt ifrån mig telefonen, så jag kände inte igen mig själv riktigt. Men att välja själv när man vill vara tillgänglig kändes som en befrielse. Det räckte med långledigheten för att jag skulle komma tillbaka och bli mig själv igen, trodde jag och vad det kändes som. På måndagsnatten förra veckan var jag låg och gnällig. Allting som behövdes göras utöver det vanliga kändes tungt och motsträvigt. Men sen gick det väl lite bättre för varje skift. Igår började jag dock bli trött i huvudet och nere igen så idag har jag haft på ljudlöst igen. Hoppas det vänder snart.

Nu i måndags vägde jag in mig och började räkna kalorier igen. Och som vanligt när man börjar är det alltid någon som ska bjuda på frestelser, det är mer regel än undantag, så Daniel kom upp på jobbet med wienerbröd. Jag tackade nej och det var lättare att göra det än jag trodde. Viktigt ibland när man blir bjuden och tackar nej är att säga varför man gör det, så att den bjudande inte tror att man gör det bara för att vara oartig. Jag berättade varför och vart bra bemött. Sen har allting bara rullat på och den här gången har jag gjort det enkelt för mig när jag räknar, så jag räknar inte med salladen till maten, ketchupen, lingonsylt, honungen i teet oså. Jag är väl medveten om att det innehåller mycket kalorier om det vill sig, men det är sån liten mängd och jag ligger ca 200 kcal under den mängd jag får äta så då finns det ju utrymme för det lilla så att säga. Men är rädd att det inte ska visa något resultat på vågen på måndag eftersom det gått så himla enkelt hittills. 

Ska snart iväg på lite ärenden. Behöver spola av bilen, ge hästarna lite kärlek, åka till tippen med plast, rensa lite i sadelkammaren och gå en ordentlig promenad med Ria. Ska även över till föräldrarnas nya granne för att kolla på lösdriften. Det skulle vara smidigare för mig men bör nog avstå från att flytta hästarna dit för att inte förstöra relationen med mina föräldrar. Skriver mer om hur det gick senare, nu ska vi dra!

Inga kommentarer: