söndag 1 februari 2015

Ridbyxorna är mina bästa vänner

Efter att igår ha gått promenad med Zorro och Ria i mina mjukisbyxor som har hål i grenen så fick jag skav på ena låret. Vet inte varför det bara är det högra som får skav men kanske är lika bra det istället för dubbel smärta. Idag är därför ridbyxorna mina bästa vänner, dem är tajta och inga sömmar på insidan som skaver. Sanningen är också den att sen jag blivit så här tjock så har den lilla, lilla lusten som fanns att köpa kläder försvunnit helt och jag äger i dagsläget ETT par byxor som är någolunda hela. När man är så pass stor så får man köpa det som finns och passar, inte det man tycker är snyggt. 

Jag är skitdålig på att prioritera mig själv, så i år ska mitt fokus ligga på MIG. Vet inte när jag var till frisören senast, inte tandläkaren heller. Eller när jag köpte ett klädesplagg som jag var sådär nöjd med. Ja, du fattar. Det är verkligen dax att rycka upp sig och komma tillbaka till livet. För jag är vid liv, men jag lever inte. 

Årets ledord; Mig/Jag 2015. Nu kör vi! 


Inga kommentarer: