lördag 31 januari 2015

Det har gått nästan en vecka sen jag bloggade senast, har haft fullt upp med att jobba förmiddagsvecka och efter jobbet göra det viktigaste med djuren för att sedan stupa i säng och börja om bara några timmar senare. Jag avskyr förmiddagsveckorna. Jag går som en zombie, trött och eländig. Och den här stressen som blir. "Det är skönt att jobba förmiddagar, man kommer hem i tid då", menar vissa. Men i tid till vad egentligen ?! Men jag kanske inte förstår eftersom jag inte är någon morgonmänniska och har för många dagliga måsten. 

Något jag lagt märke till den här veckan som varit är att folk man egentligen inte känner sådär jättebra eller umgås/pratar med så ofta alltid ska inleda första konversationen med att fråga en hur man mår, och säger man då att det är skit så kan dem svara i stil med "nej då, lite bra är det väl ?". Förmodligen var det inte sanningen dem förväntade sig, utan det var bara som någon sorts hälsningsfras. Dem jag pratar ofta med frågar aldrig hur jag mår, det hör dem eller får höra efter en stund. Fråga mig inte hur jag mår om du inte är beredd att höra sanningen!

I veckan var jag till veterinären med Ria för att kolla hennes rumpa då hon luktar fan och slickar sig mycket. Vågen hos den vetten visade 47.6 kg. Nu när jag var ut på morgonrundan så råkade jag gå förbi vetten och se att det var öppet så jag gick in och ställde Ria på vågen där och den stannade på 48.3 kg. Det är konstigt att vågarna visar så olika, för hon har ju knappast gått upp nästan ett kilo sen i onsdags. 

Har en del på agendan idag, som vanligt, så det är väl bäst att sätta lite fart så jag hinner med något. 



Inga kommentarer: