lördag 4 oktober 2014

Jag är bitter idag. Vaknade sån. Suck.

Idag står tydligen stängselbygge på tapeten. Känner inte nå för det då det ska vara så himla perfekt så det bara tar tid och energi. Det ska väl vara precis på millimetern mellan stolparna. Varje stolpe ska väl ner lika långt i backen och varje isolator ska väl sitta på millimetern exakt på varje stolpe. Juste, får ju inte glömma vattenpasset så man vet att stolparna verkligen står rakt. Solskenshumör? Jajjamen! 

I torsdags var det en tjej och provred Zorro. Jag väntar besked från henne, har känslan av att hon inte vill ha honom eftersom hon inte hört av sig ännu, men vill hon så är jag villig att låna ut honom till henne. Det är tre personer till som har hört av sig på honom men tror att jag hellre har honom kvar då istället och försöker fixa en medryttare/halvfodervärd istället. Men det verkar överlag svårt att hitta någon som jag vill hitta. Men det är väl kanske inte meningen just nu, vad vet jag?!

Gustav har ju fortfarande en tappsko på vänster fram så just nu skrittar vi i paddocken varannan dag. Börjar väl få någorlunda ordning på skritten. Har börjat hitta en form och när jag ska göra halt så behöver jag oftast bara säga pro och räta upp mig lite så stannar han. Nästa gång ska jag kolla hur lite jag måste göra för att tex rida snett igenom, volter, rätt upp osv. Det är så lätt att man gör mer än man behöver och jag vill ju nästan bara kunna sitta och tänka vart jag ska rida.

Nu har jag som vanligt suttit här för länge så jag ska väl sätta lite fart här med kloklippning innan jag slänger ihop något till lunch. Ta hand om dig!


Inga kommentarer: