måndag 29 september 2014

Redan måndag. Tiden bara rusar förbi tycker jag och antingen hinner man med hur mycket som helst, eller ingenting alls. 
Igår red jag i nya sadeln. Red inte längre än ca en kvart med skritt och lite trav. Man ska tydligen rida in sadlarna sakta. Kan man låta hästarna gå med benen inlindade i bomull ute i hagen, eller mest hela tiden ? Tycker Gustav har ett nytt sår på benen varje gång jag tar in honom. Igår såg jag ett inte så fint sår strax ovanför inre ballen på vänster framhov. Såret måste ha varit en dag eller två gammalt. Och vart hittar man boots i storlek dasslock ?

Idag ska jag tydligen på möte på jobbet. Det är frivilligt och jag var/är inte speciellt sugen på det, men Evelina har tjatat på mig. Så jag ska snart ut och gå med Ria så jag har det gjort. Eller ska jag gå med henne och Athlas sen ? Måste hur som helst bestämma mig snart! 

Har börjat träna lite mer på stanna, sitt och här (fot) under promenaderna. Något jag tycker är ganska roligt just för att hon oftast är riktigt lyhörd. 

Nu måste jag tydligen skynda mig för snart kommer Evelina. Hej så länge!

Inga kommentarer: