måndag 4 augusti 2014

Tja! 

Värmen håller i sig och idag var det sjukt varmt, fast det säger man väl varje dag tycker jag nästan. Det brinner tydligen utav helvete i skogarna utanför Sala och det sprider sig mer och mer för varje minut. Har erbjudit mig att hjälpa till att köra djur/saker imorgon om det behövs men hoppas innerst inne att jag ska slippa. Har annars tänkt åka till hööks och köpa det där förbannade bettet som jag tänkt köpa ett tag nu. Ska väl köpa med ett hönät också till Gustav. Ev ska det bli åska imorrn men drar väl till ridhuset då i så fall. 

Ikväll var jag och tittade på pay and ride och vart ju inte bara liite sugen på att rida program! Måste verkligen styra upp det här med sadel. Det kanske inte är så dumt att ringa och boka tid för sadelprovning åt stora grå. Hoppas på att få med mig någon, det är ju såå tråkigt att åka själv. 

För övrigt är det sista lediga dagen imorgon, sen börjar det. 6-18 på onsdag. 14-22 på torsdag. 6-22 på fredag. Ledig lördag och söndag. 6-14 måndag-torsdag och avslutar förmiddagsveckan med 6-22 på fredag. Ledig lördag och söndag. 6-14 måndag + tisdag och sen är jag ledig resten av den veckan. Vaddå jobba bort två fredagar i rad.. Och jag som dessutom har sån satans ångest innan ett dubbelskift. Har inte jobbat dubbelt på flera år. Ska bli jävligt skönt när det är över dock. 

Nej, det är väl dax att häva sig i säng, klockan ringer snart. God natt!

Inga kommentarer: