lördag 2 augusti 2014

Hejsan! 

Igår vart jag klar med mitt inställda mål på runkeeper, att gå 5 mil på tre veckor och jag klarade det trots att jag på slutet drog på mig blåsor under tårna. Jag vet, nya skor vore på sin plats.

Känner att jag typ har börjat komma igång med ridningen igen. Igår fick Athlas och Gustav vara lediga så Zorro fick sig ett litet skrittpass på banan istället. Började med kimblewickbett men fick ganska snart byta till vanligt tredelat då han vart så känslig i munnen att han bara gick ihopdragen och jag inte fick någon som helst känsla i handen. För några år sen, när jag red Zorro som mest så bet han tag i höger tygel när jag red på vanligt tredelat, men igår fanns det inga som helst tendenser till det, kanske kommer det i traven sen. Han var hur som helst väldigt fin för att inte ha gjort något på väääääldigt länge och det var så kul att sitta på en häst som man vet hur den funkar och ATT den kan. Gustav ska tydligen kunna lite skänkelvikning och sånt men av det jag provade så verkade han inte förstå att han skulle flytta undan för skänkeln utan ökade istället farten. Men det är bara att träna. 


Annars händer det inte så mycket här i livet utan det rullar på så fint. Har gjort till en vana att ta en stödvila typ direkt efter frukost. Sitter och funderar på om jag verkligen ska ta en vila idag eller strunta i det men börjar känna mig trött. Har lite saker jag skulle behöva hinna med idag och det vore ju skönt att komma hem tidigt på kvällen någon gång så får väl hoppa vilan idag. 

Ha det gött! :) 

Inga kommentarer: