lördag 16 augusti 2014

Oj vad jag har hunnit med idag. Plockat i ordning i hallen och diskat undan osv i köket och dammsugit i kök och hall innan jag åkte till stallet. Mockade och gjorde i ordning innan jag började med hästarna. Körde Athlas lilla rundan. Han är verkligen skitseg och jag får sitta och slå honom med pisken för att han ska röra sig och så ska det ju inte vara, så därför lägger vi körningen på hyllan ett tag och satsar på promenader och tömkörning istället. Förmodligen orkar han inte pga sin övervikt som också gör honom lite öm i fötterna. Måste komma på en lösning för honom snart. Får väl försöka fixa paddocken och sen får han väl gå där, alternativt göra en mindre hage åt honom i vinterhagen för tids nog kommer han ändå inte kunna gå i vinterhagen när leran når honom till knäna. Vill verkligen inte att han ska få fång! 

Red sen Gustav i paddocken för det började åska så om det skulle börja spöregna ville jag kunna komma in under tak fort. Skrittade runt typ planlöst och travade några varv. Ja, det såg och kändes fruktansvärt men det är bara att träna vidare. 

Efter det var det Zorros tur och red även honom i paddocken. Alltså WOW vilken häst han är! Han går så bra och är så känslig och fin för hjälperna. Är inte Gustav redo för pay and ride till våren så får jag väl försöka komma iväg med Zorro istället. 

Kom hem vid 18- tiden och både jag och Ria skulle käka och smälta maten innan promenaden och det var jag glad för när himlen verkligen öppnade sig när jag satt och käkade framför tvn. Var längesen jag såg det regna så mycket. Hade tur att det gav med sig och höll upp medans vi var ute och gick. Vart 4,1 km! Vi gick inte speciellt fort, tog 1 tim 10 min, men vad tusan gör det ? 


Inga kommentarer: