tisdag 29 juli 2014

Värsta sommaren i mitt liv

Det här är nog den värsta sommaren hittills i mitt liv. Har aldrig varit med om att det har varit över trettio!!! grader flera dagar/veckor utan något som helst regn. Jag hatar värmen, hunden klarar inte heller värmen och hästarna tycker nog inte heller att det är något vidare skönt men dom är nog mest berörda av blinningarna. 

Ska ta mig ett litet mini-pass i paddocken på Gustav sen. Skulle ha tag i hovslagare men lyckades väl inget vidare så vi får hålla oss på ridbanan eller i ridhuset så länge. 

När vi släppte ihop hästarna i torsdags så satt det nog en hare någonstans i hagen för rätt som det var kom det en hare springandes för livet emot oss. Stackarn var väl livrädd när hästarna sprang omkring som idioter. 


Ikväll blir det bad vid mogetorp för min och Rias del. Nu ska vi nog bege oss! Uppdaterar nog sen igen..

Inga kommentarer: