söndag 27 juli 2014

Gustav har funnit sig ganska fort och han har blivit riktigt bra kompis med Nisse. Nisse brukar vanligtvis inte stå och klia så mycket med dom andra hästarna, men Gustav har han stått och kliat med ett flertal gånger.


I stallet är han gärna med och ska ha uppmärksamhet och får han inte det kommer det en hov i väggen. Står han på gången och jag går in i sadelkammaren en liten stund för att kanske leta efter något jag ska ha så det tar en stund så börjar han skrapa med hoven i golvet. Just nu gör det inget för han är oskodd men när han väl har fått skor på sig så kommer det ju låta satan! Hoppas jag får tag på en hovslagare snart så han kan få hovarna fixade, vänster framhov har en ganska tråkig spricka.


Efter besöket hos hovslagaren ska jag rida honom lite och sen boka tid hos Lena på Glada hästen i Spiltan för att prova ut en dressyrsadel. Längtar en hel del kan jag väl säga :)

Igår kväll när jag var ut i hagen och skulle fylla vatten så kom alla hästar utom Zorro fram och skulle ha godis som jag hade med mig i magväskan. Athlas blir alltid så himla sur och vaktig mot dom andra så när Gustav kom fram till mig och skulle ha godis la Athlas bak öronen, vände röven emot honom och sparkade. Vad gör Gustav då ? Ingenting utan struntar fullständigt i den lilla skiten. Hahaha kan inte låta bli att skratta åt det :D

Ska snart åka till stallet, idag ska vi hämta lite hö och jag tänkte kapa manen på Gustav innan dom ska släppas ut. Kom inte hem förän 01.30 inatt och tänkte jag skulle komma hem lite tidigare ikväll. Hej så länge!


2 kommentarer:

Jhillhzan sa...

Vilken stor bjässe!!! Han är ju en jätte!!

Annika sa...

Ja det är ingen liten skit jag har fått hem :D