fredag 4 juli 2014

Om att fylla år

Idag är det min 25 årsdag. Arbetskamraterna stod och sjöng för mig i köket på lunchen. Många sa grattis osv. Även om jag skämdes lite och så så var det helt okej och uppskattat. Allt som allt fick jag sms från Emma, Thezz, Pappa och Tele2. Ja, även Tele2 hälsade grattis på min födelsedag. Resten som skickade grattishälsningar skickade dom i min logg på facebook. Ingen ringde. Alla funkar vi olika men om jag utgår från mig själv så uppskattar jag mer ett sms än ett inlägg bland alla andra i min logg. Begär inte att alla ska ta reda på mitt nummer och skicka sms men det känns mer personligt med ett sms om man står någon hyffsat nära och inte har möjlighet att ringa eller gratta på annat vis. 

Morsan, farsan och Tony kom över och fikade. Fick två taklampor, pengar och en fritös. Morsan måste ju ha tyckt att jag var spritt språngande galen när jag sa att jag önskade mig taklampor, men enda anledningen till det är att det aldrig skulle bli inhandlat annars för det är så tråkiga saker att lägga pengar på. Sen kom Thezz och Enya på lite fika och Daniel kom en stund senare och då bjöd dom mig på pizza. Promenaden med Ria efter att dom hade åkt var välbehövlig efter den här förmiddagsveckan som har gått i ett hela tiden. 

Nu har jag fått födelsedagspengar så jag bara behöver lägga till 500 kr för att ha råd med en soffa jag har kikat på ett tag nu så jag ska nog allt ta tag i det där nu. 

25 år och ja, åldersnojan kom som ett brev på posten. Får ju hoppas att jag lever ett tag till, men känns som livet flyger förbi samtidigt som att jag bara låter det passera. Måste se till att göra något, en dag kommer det vara försent. Halvvägs till 50. En fjärdedel av hundra. Hoppas jag blir gammal och förblir frisk!

Inga kommentarer: