söndag 6 juli 2014

Jaha. Hann inte mer än att bli 25 år och typ en dag innan hundarna rök ihop och slogs så jag körde ner näven och blev biten i fingret så jag fick sy två stygn. Första gången i livet som jag fick sy och det är väl bra gjort ändå ? Eller ?! Nu sitter jag med fingret i ett paket typ och jag kan knappt använda handen utan att det spänner i fingret och gör ont. På måndag ska jag ringa försäkringsbolaget och se hur man går tillväga, har ju aldrig gjort illa mig såhär förut. Får nu inte vara i stallet men på söndag nästa vecka ska jag och Athlas på uppvisning och då måste vi ju träna hårt den kommande veckan så jag skiter i det. Vilade från stallet igår och idag så det får räcka. Igår tonade jag ena rutan på bilen medans fingret var bedövat, var nog inte så smart egentligen men nu är det som det är. 


Hittills idag har jag och Ria varit i Vittvång och kollat på "Miniatyrhäst show". Dom var riktigt fina men fattade inte vitsen med dom klasserna jag såg. Ria var ju typ lika stor som dom nästan, så himla små och behändiga. Man borde ju typ gå plus på att avla såna, dom är så små så dom behöver inte så mycket utrymme om man ska ha dom på stall, och kräver inte så mycket mat och en välstammad kostar över 20 tusen typ. 

Idag var det även dressyrtävling i Ervalla. Hade det inte varit typ hundra grader varmt ute så hade jag stannat till där och tittat lite men det hade bara varit taskigt mot Ria med tanke på att solen låg på så förbannat. I Vittvång kunde vi iaf vara i skuggan hon och jag. 

Har blivit så jävla ridsugen sista tiden. Vill faktiskt också hålla på och träna o tävla. Måste verkligen ta tag i detta på riktigt och inte bara skriva och prata om det.. 

Jaha vad fan ska vi göra resten av dagen nu då ? Klockan är strax efter 15. Jag ska förmodligen inte till stallet och det är nästan 30 grader i solen så det går inte att göra något ute heller. Har typ bara en funktionsduglig hand så kan inte olja trallen på balkongen, inte diska, knappt ens duscha. Och vad äter man för att undvika att få så mycket disk ? Detta är ju en hel vetenskap och lite till. Kanske är nu man ska åka på mat-turné. Passa på och äta ute eller hemma hos folk. Hmm.. 

Inga kommentarer: