fredag 18 juli 2014

Jag borde ligga i sängen nu men har inte gjort någon matlåda tills imorrn, packat hundmat eller duschat. Är trött. Har precis gått en liten sista sväng för idag. Ska köra Ria till Thezz imorrn bitti innan jobbet och hämtar inte henne förrän söndag kväll efter jobbet. Kommer sakna henne! 

Athlas är som en understimulerad terrier. Han skrapar med tänderna på kanten på boxväggarna, biter tag i vattenhinken så vattnet skvalpar ur, tuggar på krubban osv. Allt för att få uppmärksamhet och när han väl får den så bits han. Tog en liten promenad med honom idag för jag stod inte ut med allt oväsen. Vart en liten skitrunda två 2,3 km och han var inte ens varm när vi kom tillbaka trots att det var väldigt varmt ute. Imorgon när jag inte har Ria hemma ska jag ta Athlas på en längre promenad. Han skulle inte kunna gå som ren sällskapshäst, han skulle driva folk till vansinne. 

Nu måste jag skynda mig, kommer vara sååååå trött imorrn. Hejsan! 


Inga kommentarer: