måndag 14 juli 2014

En till häst

Dom kommande dagarna måste jag börja plocka ur mina grejer ur den lilla boxen som vi har kraftfoder och diverse olika grejer i, Athlas ska nämligen få flytta in i den. Om inget oväntat sker så kommer jag snart få hem den här fina hästen på foder; 


Tanken är att vi ska börja träna dressyr med målet att komma ut på lokal tävling nästa vår. Man kan säga att stallet verkligen blir fullt när han kommer, men jag hoppas att jag får tag i någon som vill ha Zorro på foder, men med mitt vanliga flyt så är det väl ingen som vill ha honom. 

Är hur som helst jääävligt taggad och det är förmodligen det som hållit mig pigg på jobbet inatt. Nu när jag kom hem efter att ha hämtat Ria så tog jag bort stygnen. Finns inte en sportmössa att jag ringer och bokar telefontid på VC och krånglar för något jag kan göra hemma. Ena stygnet gjorde lite ont att ta bort och ärret är väl inte det snyggaste i världshistorien, men fingret funkar och det är väl huvudsaken antar jag. 

Inte verkar jag få tag på någon hundvakt till natthelgen och ingen som kan jobba istället för mig. Fyfan va bra det går alltså!

Nu hör jag att den där jävla sopan går runt med lövblås eller vad fan han nu gör, och han är ju så jävla sölig och står precis utanför sovrumsfönstret, såklart. 

Ska väl borsta gaddarna, stänga ventilationshålet vid sovrumsfönstret och sen försöka sova. Hejsan så länge!

Inga kommentarer: