onsdag 25 december 2013

Jag tror inte på!

Finns en del saker jag inte tror på. Två av sakerna är antidepressiva mediciner och religioner. Finns även annat jag inte tror på. Tex folk som inte aldrig har tid, som till 99% alltid har såå mycket att göra när man ber om lite hjälp eller bara vill träffas och umgås men att dom sen kan erbjuda sig att hjälpa till med diverse grejer som man inte ens vill ha hjälp med. Min mamma är sån. Hon har sällan tid att hjälpa mig med lastträningen, fastän det handlar om 10 minuter som mest. Frågar jag om hjälp då så ska hon antingen rida Nisse, akutmocka eller gå med hundarna och hon har ju faktiskt inte hunnit laga mat, sovit framför tvn etc.. Okej, sovit framför tvn la jag till själv, men ändå, ni fattar ?! Till saken hör att hon idag ifrågasatte min städning hemma, då hon och pappa hade något minut över och lämnade Lovis i min lägenhet igår medans jag var på jobbet och dom skulle till min farbror. Sa att jag faktiskt varken haft lust, tid eller ork nu under julhelgen att bry mig. Hon påstod dock att jag borde haft mer tid över då eftersom jag varken behövde köra Lovis eller åka till hästarna. Sen frågade hon om jag ville ha hjälp att städa. Svarade med ett nej, vill jag ha hjälp så frågar jag, det är min skit och hur ska du ha tid med det som alltid har så mycket att göra ? Hon svarade med att hon får ta sig tiden och att mammor är till för att hjälpa sina barn. Varför har hon då aldrig 10 minuter till övers när det kommer till lastträningen ? Nej, jag tror inte på sånt, att folk som aldrig har tid för småsaker kan ta sig tid att åka och hjälpa någon med städning om kan ta flera timmar om det vill sig!

Finns en grej till som jag inte tror på, men det tar jag upp en annan dag!

Nu ska jag dra igång "Hur många kramar finns det i världen ?" och äta årets sista chips, chokladpudding med grädde, chokladpraliner och dricka årets sista pepsi. 

Inga kommentarer: