torsdag 31 oktober 2013

Gulaschsoppan var inte nå vidare god, kunde jag nästan ha räknat ut eftersom jag köpte två matlådor. Lämnade den andra hos morsan så hon fick den. 

När jag hade mockat klart till hästarna så hade jag ingen som helst lust att göra något, bara åka hem och sätta mig framför datorn eller slänga mig i soffan och titta på tv. Tog mig ändå i kragen och tömkörde/gick med Athlas en liten sväng. Vart väl nästan 3 km iaf. Tänkte ta med Zorro men han stod bara och stirrade på mig när jag ropade på honom så han fick vara. Athlas var pigg och knatade på i friskt tempo. Försökte träna på att ändra tempot lite mellan vägpinnarna men han vart nästan bara frustrerad och började vingla över vägen i någon sorts skänkelvikning. Någon gång fick vi till det hyffsat så jag får väl vara nöjd med det. 

Nu på kvällen tog jag och Lovis en lite längre promenad runt järnvägen och ner till bruket och hem, var ganska skönt att komma ut och röra sig lite! 

Har inte gjort så mycket annars ikväll, fastnade framför datorn i vanlig ordning, men har burit in några sopsäckar i förrådet. Nu är det lite ordning i det och det börjar bli tomt i vardagsrummet. Frågan är vad jag ska ha där, skulle vilja snickra ihop som en liten koja till Lovis att ha där, men mina slöjdkunskaper är väl inte dom bästa så den skulle väl bara bli sned. Skulle vilja ha den ca 85 cm hög och i övrigt lika stor som hennes BIA. Får väl ha det som ett sommarprojekt eller något. 

Ska lyssna klart på en låt och gå och lägga mig. Löshoppning imorgon. God natt!

Inga kommentarer: