torsdag 15 augusti 2013

Tiden går

Idag är det en vecka sen vi åkte till Ullared, jag och Jill. Det var skönt att komma iväg och bara umgås med Jill som förr i tiden. Saknar att ha henne boendes nära! Det blir inte att vi umgås så ofta, men när vi gör det är det som att vi träffas oftare än vi gör. Det är väl det som är vänskap ? <3 nbsp="" p="">
Väl nere i Ullared lyckades jag fylla kundvagnen på en timme nere på hästavdelningen. Har aldrig varit med om något liknande, och ja, det var bara nödvändiga saker!
Fick ju gå ut och lämna i bilen. Nästa kundvagn vart inte ens halvfull med andra grejer. Men jag är nöjd!
Vi gick in i varuhuset kl 8 när det öppnade och hade handlat klart kl 12. Kan tillägga att vi under den tiden även hade hunnit ta en fika och Jill hade hunnit på toa både 3 och 7 gånger :P Så vilken karl som helst borde väl stå ut att handla med oss, så snabba som vi var ? 

Åkte neråt landet till Perstorp och hämtade en kaninhona som ska ingå i Jills kaninavel. På vägen dit höll jag stundtals på väg att få panik då jag kände hur tröttheten började smyga sig på men den var som bortblåst när vi fick se skylt om älgsafari i Markaryd. Vi åkte två varv i älgparken och jag var helt till mig. Jag älskar älgar!


Jag åkte från Frövi kl 02.10 och var hemma igen typ 23.45 och hade då hämtat Lovis som varit hos Thezz och Daniel. 

När lönen trillat in ska vi ta ett varv runt Vättern, se oss omkring i städerna längs Vättern, ta lite kort och kika efter sevärdheter. Jag behöver det för att komma iväg och försöka stressa ner.

I tisdags kväll hittades Morfar död i sin lägenhet. Han hade troligen dött på måndagsmorgonen då han antecknade varje kväll i en almanacka vilket väder och temperatur det hade varit och anteckningarna slutade på söndagen. Sen mormor dog ringde han mamma varje kväll vid 22-tiden för att berätta att han hade tagit sina mediciner, han ringde varken i måndags eller tisdags och därför vart mamma och pappa oroliga och åkte dit. Han låg raklång på mage i kallingar, mellan sovrummet och vardagsrummet. Han och mormor dog tydligen på samma ställe och lika gamla, det som skilde var en ynka månad. Dom vart 70 år och några månader. Vila i frid morfar! Vi ses igen! 


Igår var det Moa-träning igen. Jag var inte med denna gången då jag inte har tränat sen förra träningen och har inte haft någon motivation till det heller. Dock var det lärorikt och intressant att bara titta på! Nästa vecka ska vi nog åka till Vallby på en sadel workshop, man får lära sig vad och hur man ska titta efter när man ska prova ut en sadel till sin häst. Ska även göra en grupp på facebook till vårat träningsgäng. Frågan är bara vad den ska heta. 

Satt som vanligt och tittade på hästnet och hittade denna lilla godingen! Rätt färg, liiten till storlek och ålder, rätt kön samt i Lindesberg. Nära och bra ju! http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=743433 Är sugen, men skulle säkerligen med all rätt göra bort mig om jag köpte. Eller ? Man vet ju egentligen inte förän man provat. Plats finns ju, och en sån liten ponny kostar knappt något att hålla. Aja, får fundera lite. 

Imorgon kommer förhoppningsvis en tjej och ska provrida Athlas, så idag ska han ut och joggas för att göra av med eventuell energi. Vi hörs!

Inga kommentarer: