torsdag 8 augusti 2013

Stress

Har märkt att jag alltid är väldigt stressad av mig. Oftast ska jag ha många järn i elden, påbörja projekt men avslutar inte. Det spelar ingen roll vad det handlar om, om jag börjar träna med hästarna, ska gå ner i vikt eller bara städa lägenheten. Värst är det nog med vikten och hästarna. Jag har fått för mig att jag MÅSTE motionera mina hästar 5-6 dagar/veckan för att dom ska må bra, för det gör ju alla andra, eller ?! När jag sen läser på olika hästforum på nätet så är det väääldigt många som är glada om dom kommer ut på en ritt med sina hästar 2 gånger i veckan just för att dom har barn, jobb, sambo, hus osv som också ska hinnas med. Mina hästar är ju inga tävlingshästar och kommer förmodligen inte bli. Dom älskar att trickträna och jag tycker det är roligt att kunna handskas med dem lösa, så varför nöjer jag mig inte bara med att göra det ? och sen ta dom på uteritter/körning ibland för att göra något annat ? 

Samma med min vikt. Skulle behöva gå ner iaf 30 kg. TRETTIO KILO!! Men jag kommer mig aldrig för att göra något åt det. Blir stressad bara av tanken på hur min kropp ser ut och hur lite jag trivs med den. 

Jag har svårt att åka hem till folk och ta en fika och snacka lite skit eller lösa världsproblem. Jag blir bara stressad över alla djuren jag har hemma som kanske inte fått sin promenad för dagen ännu eller att jag inte mockat än. Jag sitter bara och tänker på klockan. Hur lång tid jag sitter där på fika och det känns som att jag bara äter upp fikat, tackar för mig och drar. Det känns väldigt ohyfsat och är nog det också. 
Igår tog jag mig iaf tid att åka till örebro för att köpa ett akvarium till Dina, bort till marieberg och köpte bord att ställa akvariet på. Efter det fixade jag i ordning och sen gick jag över till Tony och Saga där jag vart bjuden på mat, som jag inte kunde äta då det vart för starkt att jag inte kände någon smak på maten, och tittade lite på tv. 21.30 åkte jag och tog in hästarna. Kändes bra faktiskt att försöka ta mig tid till att göra annat för en gångsskull. Behöver träna oftare på att ta det lite chill och det blir ett vääldigt bra tillfälle inatt/ imorgon när vi är till Ullared och Perstorp. Jag ska ta det lugnt, lämna tankarna på djuren för en dag och bara umgås och ha roligt med Jill!

Inga kommentarer: