måndag 19 augusti 2013

Ny vecka

Måndag. Ny vecka. Eftermiddagsskift.

Imorgon ska mamma och moster åka till sjukhuset och ta farväl av morfar. Det blir ingen begravning utan han ska kremeras och ligga i minneslunden, samma som med mormor. Har fått frågan om jag vill följa med och säga hej då men jag vet inte. Har varit tveksam hela tiden, vilket då borde betyda att jag innerst inne inte vill och då borde avstå ? Det känns så iaf men får se, ska ha bestämt mig tills ikväll.

Klockan tickar på. Tickar. Tickar. Annika, bara du kommer i tid till jobbet så är det lugnt. Skit i klockan och tiden. Den kommer alltid gå, tiden alltså. Vare sej du vill eller ej. Vare sej du sitter på facebook, skriver blogg eller gör något vettigt.

Ska åka till stallet snart. Mocka och göra det jag hinner. Hoppas på lösträning med Zorro och kanske jaga Athlas i paddocken. Mätte honom igår och han har ökat 6 cm runt bröstkorgen sen i vintras. Det är ganska mycket på en sån liten ponny. Stressen över att han har blivit så tjock ligger och gnager i mitt huvud hela tiden just nu. Måste få ett slut på det.

Ska skynda mig nu.


Inga kommentarer: