tisdag 20 augusti 2013

Älskar sånna här dagar, när man känner att allt flyter på och man nästan hinner med hur mycket som helst. Kl 10 hade jag gått en promenad med Lovis och kört en maskin med tvätt. När jag jobbar eftermiddag brukar jag få gå med Lovis efter jobbet, för att jag slösar tid på annat på förmiddan. Lagade även mat, hängde tvätten, åt maten, snabbstädade lite på skithuset. Kom lite väl sent till stallet dock. Var framme strax efter 12 men till min glädje hade min snälla mamma mockat till mina hästar också så jag hämtade Athlas och 'longerade' honom i paddocken. Jag kände min inte stressad när jag gjorde det utan jag gjorde det jag kände för då. Vart några varv i trav åt båda hållen och likaså galopp. Kan väl säga att en liten sten lättade ifrån mitt hjärta när jag åkte ifrån stallet med vetskapen att hunden var promenerad och Athlas lite motionerad. Går ju och grämer mig hela tiden över hur han ser ut. Lovis fick stanna hos mamma och jag drog till frövi och böt till cykel och trampade iväg till jobbet. 

Älskar som sagt såna här dagar! 

Inga kommentarer: