torsdag 1 augusti 2013

Har kommit till insikt att förmiddagsveckor inte är något för mig. Genomgår någon slags personlighetsförändring, blir lättretlig, lättgråtig, tappar tålamodet, blir arg. För jag kommer aldrig i säng i tid. 

Igår lasttränade vi Zorro. Inte direkt optimalt med tanke på det ovannämnda. Planen var att enbart stänga in honom i transporten, låta honom äta upp betforen och sen släppa ut honom igen. Vi fick in honom men när mamma skulle sätta för bommen så smet han ut. Sen skulle vi minska kriterierna lite till, vi skulle inte stänga utan bara få in honom, låta honom äta en tugga och sen skulle jag be honom att backa. Vi fick då inte in honom helt alls då. Jag bröt ihop och börja grina, blev arg och ville göra mig av med honom. Som det brukar bli när jag inte får in honom helt enkelt. När han sen var två- tre steg ifrån att vara inne och han var lugn och vi var lugna så bestämde vi oss för att han skulle få äta sin mat där istället för han var trygg eller vad man ska säga och så skulle vi fortsätta idag istället. 

Kikade runt på hästnet och hittade denna sötisen. Hur jag ska lösa detta med Zorro har jag faktiskt ingen aning om, sälja är just nu inget alternativ, men kanske kunde börja med att lämna ut på foder ? Eller ha en som är medryttare typ, så han kan vara kvar hemma men ändå blir riden och jag får in lite pengar så jag får mindre kostnad för han. Återstår att se men det ska verkligen tänkas på. 

Idag kommer en tillfällig hovslagare och skor om Zorro och Nisse, det behövs verkligen för gud vad hovarna har vuxit! Nu ska jag bre två mackor och åka till morsan och lämna Lovis. Tack och hej så länge! 

Inga kommentarer: