lördag 27 juli 2013

Idag kändes kroppen tyngre än vanligt och lusten att göra något är som bortblåst men har ändå tvättat en maskin med tvätt och klippt Lovis klor. Somnade på soffan förut så det känns väl lite lättare nu. Ska snart hoppa in i duschen och tvätta bort den värsta svettlukten innan jag åker till föräldrarna. Är trött på att ständigt lukta svett, men det gör väl så gott som alla den här sommaren hoppas jag! 

Idag är det Athlas tur att ha lite vila. Zorro och jag ska ta en lite längre tur förbi storbonden och Kiteborg. 

Har ångest inför kommande arbetsvecka. Jag tycker verkligen inte om förmiddagsveckorna för jag är ingen morgonmänniska. Var så himla dumsnäll i februari på semesterplaneringen att ta på mig två förmiddagsskift och ett eftermiddagsskift. Jag jobbar alla dom tre i rad. Blä!

Så här ser det ut:

Måndag 6-14
Tisdag 6-14
Onsdag 6-14
Torsdag 6-14
Fredag 6-14
Lördag ledig
Söndag 6-18
Måndag 6-14
Tisdag 14-22

Kommer vara helt förstörd redan dag nr.3! Då brukar jag bli så känslig och arg. Suck! Men sen är det över för den gången och har bara ett utfyllnadsskift kvar att göra sen tack och lov! 

Det är den veckan jag märker om jag klarar att hålla igång hästarna eller om det ska gå åt pipan ännu en gång. Har jag klarat det hittills trots natthelg och eftermiddagar. Det är för att jag inte behövt mocka på förmiddan innan jobbet men ändå. 

Nu var det duschen. Tack och hej!


Inga kommentarer: