söndag 23 juni 2013

Idag har det hunnit regna en del trots att klockan bara är 11. För tillfället är det dock uppehåll men det hinner nog börja regna fler gånger. 

Har startat dagen med att städa Dinas bur och ska snart ta tag i Pollys, eller om jag tar den ikväll istället, men den måste göras rent idag. Dina kan inte vara i rasthagen för då klättrar hon ut så jag tog översta delen av buren istället och la på golvet som hon fick vara instängd i, vilket inte heller var så populärt hos henne för hon stod och kraffsade mot "glaset" en del innan hon kom på att hon kunde ställa sig på träbiten och ta tag i gallret på ovansidan. Man kan väl säga att jag aldrig slutar förvånas över den hamstern. Klicka HÄR för att se film på det. 

Mamma hjälpte mig att lastträna Zorro med sopkvasten igår. Det gick faktiskt rätt bra så det tändes ett litet hopp hos mig ändå. I morgon ska jag ringa hästkliniken och boka tid och sen får vi se. Vi tog en tur med Zorro och Nisse när vi var klara med lastningen och efter det tog jag Athlas på en liten tur också. Idag har jag tänkt mig att dom ska klickertränas. Athlas ska fortsätta med bugan och snurra och Zorro ska fortsätta med target och kanske påbörja snurra. 

Lovis och jag gick rundan bort mot jobbet. På promenaden fick hon ibland sitta medans jag gick iväg en bit, slängde en frolic och sen fick hon springa och ta den när jag sa varsågod. Ibland när jag kastade iväg den kunde dom studsa utanför asfaltskanten och då fick hon ju använda näsan också, två flugor i en smäll :) Hon var duktig och lyssnade bra. Dock skulle jag vilja ha mer energi i henne när hon ska sätta sig osv men det är väl en träningssak och vi har ju faktiskt inte tränat på sånt. 

Nu ska jag försöka fånga dagen igen så jag återkommer väl kanske ikväll igen. 

Kurre


Inga kommentarer: