fredag 21 juni 2013

Åh ÄNTLIGEN fredag och slut på förmiddagsveckan. Jag är så oerhört trött på att vara trött och det ska bli så skönt att slippa gå upp kl 4. 

Idag skulle jag lastträna Zorro, något jag borde ha förstått själv att jag skulle ha skippat men nej, inte jag inte. Gick åt skogen kan man säga och jag bröt ihop. En stund senare kom mamma ut och vi pratade lite om Zorro och hur jag ska göra med honom. Jag vill inte bara vara hemma och lulla i skogen, jag vill kunna åka på träningar och eventuellt komma ut på någon tävling. I och med att han varit svår att lasta under alla åren som jag känt honom (7) så kommer han förmodligen inte bli bättre heller. Han har haft perioder då han varit ganska lätt att lasta men sen kan det ju vända över en natt. Varje gång blir jag förbannad och han blir ledsen och stressad och det känns inte rätt. Så vi bestämde att vi ska hjälpas åt att få in honom i transporten nu några gånger och sen ska jag boka tid på kliniken för att kolla upp dom hårda knölarna i pungen och sen får han bli skogsmulle/gårdshäst/fritidshäst eller vad man nu vill kalla det. Får träna hemma helt enkelt eller rida till ridhuset om jag vill rida där. När jag har lyckats gå ner x antal kilon ska jag belöna mig med att köpa ett föl, så jag kan vara med och forma den ifrån början med allt vad det innebär. 

Vi var iväg och badade med hundarna. Som den badkruka Lovis är var hon mest på land och tittade på. Jag hade ju inga badkläder heller så jag kunde ju inte kliva i heller. Lukas och Gina var som i paradiset. 

Dinas hamsterhjul har krånglat en del så hon har inte kunnat springa i det och det märks så tydligt när hon inte kunnat springa. Hon liksom ålar runt i röret och försöker till och med springa runt i det. Nyss låg hon och ålade på rygg i röret. Dom fick lite fredagsmys bestående av en varsin liten chipsbit och en varsin bit kokt skinka. Köpte även hem banan idag som jag tänkte försöka använda som godis och kanske börja klickerträna dom. Får väl se hur långt vi kommer på den biten. 

Nu ska jag gå ut och hämta grejer i bilen och sen sova. Tack och godnatt!

Lukas 8 år

Inga kommentarer: