måndag 24 juni 2013

Hmm.. Har precis betalat räkningar och den här månaden kommer gå i fattigdomens tecken. Fick tid för Zorro på hästkliniken i örebro redan imorgon kl 14. På fredag är det dags att åka iväg med Lovis och kolla hennes blodvärden osv, sen ska jag väl inte behöva åka dit nå mer det här året hoppas jag. 

Igår gjorde jag allt jag hade tänkt, gjorde rent båda hamsterburarna, cyklade 8km på 28 min (personligt rekord), tog en skogspromenad med vovvan, klickade med hästarna, tvättade och putsade tränsen, sadelgjordsstropparna på sadeln samt bröstan + draglinorna på Athlas sele. 

Hästarna var jätteduktiga när vi tränade. Athlas gjorde snurran rätt så bra och bugan blir också bara bättre och bättre. Zorro fortsatte jag med target på och sen provade vi buga och han gjorde det så fint Kan inte ens komma på när han bugade senast! Undra vem jag ska ha på träningen för Moa sen, har bara råd att träna med den ena hästen den här månaden. 

Nu börjar det dra ihop sig för matlagning här. Eller blir det en sallad ifrån picasso kanske ? Sen ska jag leta reda på Zorros försäkringspapper innan jag åker till stallet. Blir ingen hundpromenad förän senare ikväll, det är 25 grader ute. Hahaha lustigt, solen gick i moln precis när jag skrev det, att det är 25 grader ute. Hihihi!

Nej en sallad på detta, medans jag kan !


Inga kommentarer: