torsdag 27 juni 2013

Hittade en ny mötesplats på nätet - mattehusse.se dock är nog sidan så pass ny så det är inte så många som anslutit sig dit, än iaf. 

Hade dåligt med pålägg förut och skulle gå till ica och handla. Kommer ut genom porten och ser en ekorre på gräsmattan. Sprang in efter kameran men den stack upp i en björk så jag tog med kameran till ica så jag kunde ta kort på den ifall den kommit ner tills jag kom tillbaka, den verkade inte speciellt skygg. Till min tur så hade den kommit ner så jag fick några bilder på den :) 


Har börjat räkna kalorier igen. Ja, jag vet att jag har börjat en massa gånger förr och att det har hållit en dag typ. Nu när jag red Zorro senast kändes det inte schysst och jag kände valkar jag aldrig känt förut. Igår när jag gick med Lovis i linde kändes det som att någon tagit typ en uppblåsbar flytring och satt under skinnet runt midjan på mig. OBEHAGLIGT var det! Dock är jag ju inte hemma hela tiden och blir man hungrig är det lätt hänt att man handlar något "skräp" o stoppar i munnen så jag köpte naturdiet med päronsmak som jag ska ta om jag blir hungrig och inte har tillgång till att köpa något vettigt eller inte har tid. En påse innehåller 110 kcal, det är ju ingenting. Har svårt att tro att det är gott men det får duga, i kris. Läste lite på förpackningen och om man bara ska leva på det där så ska man dricka 5 påsar om dagen = 550 kcal= 1/3 av det jag ska äta om dagen. Inte konstigt att man går ner i vikt fort om man bara lever på pulver och jag tycker det är sjukt att folk inte kan hålla sig borta från att äta massa godis men sen kan dom få för sig att leva på påsar en vecka eller två bara sådär. Man blir aldrig klok på mänskligheten! 

Hittills har jag redan ätit 1200 kcal idag och har bara 400 kvar så det blir väl en påse eller två senare. Måste gå och köpa mig en shaker. 

Nu blir det lite snabbröj i vardagsrummet och sen gå med Lovis. Hejsan heej!

Inga kommentarer: