lördag 29 juni 2013

Vaken igen. Det är konstigt att nätterna går så fort jämt. 

Igår var jag och Lovis till Strömsholm för att ta kolla hennes värden på blodet. Hon var såå stressad i undersökningsrummet så André kollade igenom henne, tog blodprov och så pratade vi en liten stund och sen fick jag ta ut henne till bilen. Han berättade att det var en hund av dom opererade shunt-hundarna som hade blivit så bra att den inte gick på medicin längre. Men så var det en papillon som hade blivit sämre efter operationen, men den var tydligen väldigt dålig innan också. Och så sa han att om Lovis inte hade blivit opererad är sannolikheten ganska stor att hon inte hade vägt 53.3 kg nu. När vi skulle gå så sa han att han skulle skicka med oss lite hundmat hem, vi fick en 5 kilos säck med Hill´s! Varför vet jag inte, men det var himla snällt :) 

Idag däremot fortsätter jakten på en skylt att sätta på brevlådan, jag tycker verkligen inte om reklam! Sen ska jag in på arken zoo och kolla om jag hittar nå kul till hamstrarna. Lovis får stanna hemma, det är ätt varmt ute idag. 


Inga kommentarer: