torsdag 20 juni 2013

Tiden går och jag hinner inte med.

Idag har jag tränat med Athlas för Moa. Vi har börjat med buga och snurra idag och det är ju helt otroligt vad fort han lär sig. Nu gäller det att ligga i med träningen tills hon kommer igen om ca 2 veckor. Tog bara en lektion idag då det kom en tjej och tränade med sin islänning också. Kul när vi blir flera!

Efter att alla hade åkt så skulle jag lastträna Zorro. Vet inte hur många gånger jag sa till mamma att hon kunde få behålla honom om det blir att jag flyttar till frötuna så kan jag köpa en annan häst som jag kan ha roligare med. Tog ett bra tag och många backningar och psykbryt innan han till slut stod helt inne i transporten och åt gräs. Det var jag som sa att vi skulle backa ut innan han skulle göra det själv och sen gav vi oss och släppte ut hästarna i andra sommarhagen. Hade velat skippa lastningen imorgon men det är bara att traggla vidare, ska nog ha in honom helt ett par gånger till innan jag ens funderar på att låta honom vila en dag ifrån det. 

Som vanligt är klockan för mycket och jag ska slänga mig i duschen för att sen gå och lägga mig. Är så trött på att vara trött men snart är det över för den här gången! God natt!


Inga kommentarer: