onsdag 15 maj 2013

Har kollat på Biggest Loser sverige nu. Varje gång jag ser det så blir jag taggad på att ge mig ut och träna men det blir inte mycket mer än så. Något jag har tänkt på senaste tiden är hur mycket andra faktiskt tränar. Ja inte alla men dom som är igång och tränar gör det ju hur mycket som helst. Promenader hit, cyklat dit. 5 timmar på gymmet osv. Hur orkar dom ? Och hur mycket måste man träna för att hålla sig fit ? Tja, det är väl egentligen upp till var och en. Har också förvånats lite över hur pass mycket jag orkar egentligen om jag verkligen vill. Finns det något avgiftningscenter för dom som är sockerberoende ? 

Hur som helst så ska jag skynda mig att hänga tvätten och sen häva mig iväg och köpa spån till hästarna idag.  Det tar ju sin lilla tid att packa säckarna när man är själv. Sen blir det en promenad runt ödetorpet med Lovis  så hon får gå innan jag gör något med hästarna, hon får ju annars vänta till sist.

Startade förövrigt dagen med att äta kladdkaka så nu slår hjärtat som om jag hade sprungit maran. Skitbra verkligen!

Dammade av både vagn och kärra igår. Härligt var det och det blir en tur idag med :) 
Har anmält oss till tömkörningslektion för Anders Eriksson i slutet på september, så imorrn när jag ska till kumla och träffa Jonna så ska jag nog svänga in på hööks och kolla efter nya tömmar. 

Inga kommentarer: