lördag 20 april 2013

Här var det inte uppdaterat på några dagar. 

Hade en sämre dag igår. Zorro krånglade mer än vanligt med lastningen, men det var ju några månader sen han åkte senast. Varje gång han krånglar blir jag bara så himla ledsen och undrar varför jag aldrig får bukt på problemet och varför jag aldrig slutar och bara skiter i det. Tömkörde iaf i ridhuset och där gick han ju bra iaf.

Ska sätta igång Athlas lite smått har jag tänkt. Det är väl 70-11e gången eller något sådant men han behöver verkligen komma igång nu och utbildas, inte bara gå i en hage. Nu är det dessutom väldigt lerigt i hagen dom går i, vilket bidrar till att han knappt rör sig när han är ute. Idag ville han inte ut i hagen efter att jag hade tömkört honom. Dessutom är han väldigt pigg så jag måste låta honom springa av sig innan jag kan sätta igång och börja tömköra, för att slippa bråka så länge med honom. 

Ikväll tog jag och Lovis årets premiärtur på ryaheden och fy va jag blev sugen på att rida där uppe! Men jag tänker inte strunta i mitt ridförbud, jag SKA gå ner i vikt innan jag sätter mig i sadeln igen!

Jag får inte se problemen med hästarna som något dåligt,
utan som en lärdom jag kan ha nytta av i framtiden!

annika.

Inga kommentarer: