tisdag 5 februari 2013

Hann med att hämta magväska hos Helena mitt ute i skogen, gå med vovvan i sällskap med mamma & rottisarna och rida Zorro innan jag åkte iväg med Athlas på träning. Travade Zorro idag och redan efter en liten bit började jag bli trött i ryggen. Det är sjukt hur jävla otränad man kan vara alltså! När jag red aktivt på ridskolan så hade jag aldrig några sånna "problem". Jag tyckte redan på den tiden att jag var väldigt tjock och otränad men det var INGENTING i jämförelse med hur det är nu. 

På träningen så fortsatte vi med att ta pauser för att få Athlas att lugna ner sig så det är jag som tränar honom och inte tvärt om. Jag gillar att träna för Moa för hon är så enkel och positiv och vi kan liksom bolla idéer. Hon säger inte att det absolut måste vara på ett visst sätt eller står och skriker. Det är sån instruktör jag vill bli sen. Som sagt så tränade vi bara på pauser och backa och det är inte lätt det här med klickerträning, man måste vara så precis för att få snabbt, säkert resultat och en mindre förvirrad häst. Idag vart jag osäker flera gånger och missade att klicka där jag borde ha klickat och klickade där jag inte borde ha klickat osv så både min hjärna och Athlas hjärna gick väl på högvarv idag. Till nästa gång ska jag ha med ett block som Moa ska skriva ner vad vad vi gått igenom så jag kan gå tillbaka och kolla om jag blir osäker på något. Tänkte först vara med på träningen nästa vecka men vet inte om varken plånbok eller tid tillåter det så det blir nog inte förrän om två veckor igen, men vi får se. 


Inga kommentarer: