tisdag 5 februari 2013

I planeringens tecken

Livet rullar verkligen på just nu, i lite nerförsbacke också dessutom. Igår var jag och tömkörde Athlas i ridhuset då han verkligen behövde bli av med lite energi. Han stegrade några gånger i transporten på vägen dit men han stod som ett ljus på vägen hem. Kicki, Märta och några till kom och plockade fram lite huinder under tiden som jag tömkörde för dom skulle ha hopplektion. Jag fick höra att jag var duktig och att jag har en ponny i fint skick, vilket alltid är oerhört roligt att få höra! 

När dom byggde hinder lät Magnus deras hund ta några språng över dem och jag tänkte för mig själv att det kan Athlas också, lös. När dom hade gått därifrån släppte jag honom lös och lät honom hoppa alá agillity, dvs jag sprang bredvid och pekade och han hoppade utan att blinka. Helt otroligt vilken kapacitet det finns i den lilla ponnyn. Jag är väl medveten om att man bara får chansen att ha en sån häst en gång. Dock undrar jag om han var en hund i sitt förra liv ? 

Pratade lite med Kicki innan jag åkte och har fått äran att kickerträna hennes söta lilla ponny Jacke, vilket ska bli himla kul för jag tror att det kan bli något även där, så jag och Linnéa ska väl ev köra igång med det i helgen. Har även börjat planera en liten "komma igång med klicker-kurs" som kommer hållas hos Kicki under några tillfällen till våren. Har fått önskemål att hålla det då barnen pratar så mycket om mig, Athlas och trick i stallet. 

Ikväll är det träning för Moa, äntligen! Det ska bli så roligt, synd bara att jag inte har någon kompis i närheten som också håller på med klickerträning av häst. 



Inga kommentarer: