söndag 6 januari 2013

Fattiga tider

Jaha vad säger man ?! Det är fattiga tider just nu hos Strandell på järnvägsgatan så nu får det räcka med att handla massa onödigt att stoppa i munnen. Och alla andra onödiga köp också för den delen. Har så mycket jag skulle behöva köpa men det som ligger på prio ett listan just nu är sadelprovning + sadel till Zorro. Igår bar jag ner allroundsadeln som han har haft när han var fet, som han inte kan ha nu och det var ju typ noll stoppning i den. Måste vara hur oskön som helst liksom och dressyrsadeln ligger inte heller nå bra. Senaste gångerna när jag har ridit har jag skippat sadeln och ridit barbacka istället, tror att det är bättre han har en mindre yta som trycker kommer på än en sadel som kanske ligger dåligt. Dessutom slipper han ju att jag drar åt något runt magen på honom och jag får bättre balans för varje gång.

Vissa månader flyger bara iväg och andra månader går verkligen så jäkla sakta. Detta verkar ju vara en sån där seg månad. Snart 18 dagar kvar till lön och det känns som en hel evighet! 

Imorrn verkar det som att Athlas ska till ridhuset och Zorro ska tricktränas i hagen. Han ville egentligen göra det idag för han var väldigt på och vevade med frambenen och grejade, men det var så kallt att vara barhänt och det förenklar ju om man kan vara det när man ska ge godis! :) 

Inga kommentarer: