lördag 5 januari 2013

Att gå med båda fötterna på jorden

Igår när jag lyssnade på fredagsflirten på P3 så sa Matrina, som var huvudpersonen den här veckan, att hon sökte en kille med båda fötterna på jorden, som är snäll, har humor och vet vad han vill. Okej, riktigt ordagrant var det väl inte men hon sa iaf att hon sökte en kille med båda fötterna på jorden. Vart då och fundera. När man läser kontaktannonser på nätdejting sidor har kanske 8 personer av 10 skrivit detta.Vad innebär det egentligen ? Alla som har två fötter och kan gå, går ju förmodligen med båda fötterna på jorden ?! Och dom stackarna som av någon anledning inte kan gå med båda fötterna, behöver dom inte göra sig besväret att skriva till den personen då ? Frågorna är många, så om du som läsare har ett svar, skicka då gärna det i kommentars fältet nedan.  

En grej till som jag har funderat lite på är folk som plötsligt kommit på vem eller vilka deras riktiga vänner är, och skriver så på facebook. "Nu när jag har legat hemma med bruten nästipp vet jag iaf vilka mina riktiga vänner är!!" Vad vill personen i fråga få ut av att skriva detta på sin statusrad ? Personligen tycker jag synd om den människan, som har så många vänner att den inte ens vet vilka som är dom "riktiga" vännerna. Och sen undrar jag hur andra då kan vara så dumma att dom ens hör av sig när den människan som skriver sånt, för det är bara för att dra till sig uppmärksamhet och ge andra dåligt samvete och så skriker det ensamhet om den. Själv vet jag vilka mina riktiga vänner är utan att ha legat hemma med bruten kroppsdel eller skriven statusrad. 

Denna hittade jag hos en utav mina facebook-vänner; 


Visst stämmer det. Om jag plötsligt har ett 10 tal vänner kvar på min facebook, ja då har jag följt rådet på bilden.  

Så för att sammanfatta lite;
- Vad innebär att man går med båda fötterna på jorden ? 
- Vet du vilka som är dina riktiga vänner ? 

anniika

Inga kommentarer: