söndag 7 oktober 2012

Söndag 7 oktober

Vad skönt det är att ha Lovis hemma igen. Hon var ju hos Daniel och Therese från fredag eftermiddag till igår kväll. Det var så himla tomt utan henne i fredags kväll när jag var hemma. Hur tomt kommer det inte bli sen när hon inte finns med mig längre ? Vill inte ens tänka på det! 

Har bestämt med mig själv nu att låta hästarna gå varannan dag. Så jag tar Zorro ena dagen, Athlas andra och Zorro igen den tredje osv. Hästarna behöver inte gå varje dag och jag har haft så dåligt samvete för att Lovis får ligga hemma hos morsan så länge om dagarna när jag ska greja med båda hästarna samma dag. Nu när det börjar bli mörkt tidigt och kallt så kan det vara skönt att bara ta ena hästen och komma hem i tid. 

Ska åka iväg och gå med Lovis i skogen, älgjakten börjar ju imorrn så då lär det inte bli någon skogspromenad på ett tag. Sen ska jag lasta Athlas och häva mig iväg till fänninge ridhus, Helena har gått med på att offra sin dotter för att jag ska se om han går att rida på utan några större problem. Mamma ska med och filma så jag ska försöka få filmen redigerad sen så kommer den upp när den är klar :) Nu ska vi åka så vi hinner med det jag tänkt !

Inga kommentarer: