fredag 21 september 2012

Trickträning, inspiration osv

Var ju som tidigare skrivet hem till Emelie för att hjälpa henne att komma igång med tricken. Hade faktiskt räknat med att hon skulle ha sin frieser, Alex, men hon hade Blå istället. Vilket säkerligen var ganska bra både för honom och oss. Det märktes att hon hade lagt ner tid på inkallning och att hon varit noga på att ha honom bakom sig. Blå var pigg och på hugget. Vi började lite med inklickning och sedan gick vi vidare med yoga och att backa när hon stog bredvid bogen, för att förbereda bugan. Som avslutning hade jag tänkt löslongering som jag gör med Zorro, men vi nöjde oss med att skicka honom ifrån oss och sen kalla in honom och sen gav vi oss när allt annat började bli lite intressantare. Det var verkligen skitkul att ha "lektionen" och Emelie verkade nöjd och tyckte att Blå verkligen sken upp av att göra det där och jag kan bara hålla med! Jag är välkommen tillbaka att hjälpa henne med fortsättning och det känns väldigt kul ! Det är sånt här jag vill pyssla med, visa folk att man kan göra så mycket mer med hästar än att rida o köra och att man inte behöver vara född med magic fingers för att lyckas.

Nu ikväll har jag suttit och kikat lite på några utmaningsfilmer på youtube. Det är en tjej som fått några utmaningar hon ska utföra med sin ponny. Det var allt från att hoppa en bana i halsring, till att plocka upp något på marken från hästryggen. Riktigt intressant faktiskt och det var saker som inte kändes helt omöjliga att klara. När jag ändå är i fart med att suga i mig inspiration så ska jag till fyrby imorrn och titta när Rebecca har clinic i Frihetsdressyr. Jag tycker inte om ordet Frihetsdressyr då det är så missbrukat, så det ska bli spännande o se vad ordet Frihetsdressyr betyder för henne. 

Kennelträffen vart inställd pga vädret. Tråkigt, men det kommer fler dagar!

Nu ska jag hänga lite tvätt och sen dra med Lovis ut på sista kissen. Vi hörs!

Inga kommentarer: