tisdag 18 september 2012

Full snurr !

Nu har jag jobbat sista skiftet på en vecka. Skönt måste jag säga! Men hela veckan är planerad, utom söndag tror jag, men då ska jag väl bara ta igen mig efter veckan som varit. 

Imorgon ska jag till Emelie och hålla en trickträningslektion. Är detta början på mitt framtida hästföretag ? Jag hoppas det, även om det är flera mil tills jag är där. Men man måste ju börja någonstans och jag hoppas att det blir så bra som jag vill, så att jag åker därifrån och verkligen känner att jag förmedlat det jag velat och kunnat och att Emelie kommer känna sig nöjd och vill ha fortsatt hjälp. Jag har lagt upp första träningspasset för mig själv och sen får man ju givetvis kringgå det om det behövs. Har tagit med inkallning och löslongering i planeringen och jag hoppas verkligen att hon vill prova på det, för det är en sån magisk känsla att få ett så stort djur att följa en vart man går även om det är på en ridbana. 

På torsdag ska jag till Helena och klippa hennes shettis, Mysen. Håller tummar, tuttar och tår att klippmaskinen sköter sig och att det blir en fin klippning så vi blir nöjda, både hon och jag. Ska försöka hinna med att hämta spån också, annars finns det ju tid för det nästa vecka. 

På fredag ska bilen städas ur och göras i ordning inför avfärden till göteborg och kennelträff. 

Lördagen bjuder ju som sagt på kennelträff. Ska bli kul att träffa alla igen och visa hur fin Lovis faktiskt har blivit. Ska också bli gött att komma iväg, trist bara att jag får åka själv. Men det överlever jag nog :) 

Uppdatering från trickträningen kommer nog sen. Det blir nog inga bilder men jag kan ju alltid skriva om hur det var och gick :) 

Hej så länge !

Inga kommentarer: