tisdag 14 augusti 2012

Stängsel, sjöko och hästträning

Känns som jag inte fått nånting gjort idag, vart inget pyssel med hästarna ens, men när jag tänker efter så har jag ju ändå tagit bort järntråd på vinterhagen, vilket bara det kändes som en evighet, åt lite mat, kollade lite tv, mockade och sen åkte jag till Anne och hämtade alla oanvända stängselstolp, tog bort all tråd på ena hagen + några stolp, så en del har jag ju faktiskt gjort! Lovis var med där borta och höll igång riktigt bra. Utan att överdriva hade hon som gråa knästrumpor efter att ha sprungit i diket som den sjöko hon faktiskt är inombords. Hon älskar att springa i vattenfyllda diken! 

Har kommit in i löstränings/tricktränings- period nu igen. Det är så kul och jag tycker det är någonting alla borde göra någon gång då och då istället för att bara rida/köra sina hästar. Man får så mycket bättre relation till hästen och hästarna skiner upp som en sol när dom vet vad som är på gång. Mamma har sett mig en del när jag har trickat med hästarna och haft lösträning med Zorro och Nisse så ikväll pratade hon om att hon ville prova inkallning med Nisse imorgon. Kul tycker jag som tycker att det är roligt att försöka lära ut det jag kan. Jag tror faktiskt att Nisse skulle kunna komma bra långt med trickandet och lösträningen om man bara la lite tid och energi på träning då han är väldigt lättlärd. Om jag orkar ska jag damma av Tobbe Larssons bok - Vardagslydnad för hästen så att jag har lite att stå på imorgon. 

Inga kommentarer: