måndag 3 september 2012

Full snurr på livet

Det är full snurr på livet just nu vill jag lova. Ibland är det nästan så jag skulle behöva köpa en almanacka och skriva upp vad som komma skall så jag inte lovar bort mig helt. Jag tycker om att göra saker, hjälpa andra och  få saker gjorda så att det syns. Men nu har det blivit lite för mycket senaste dagarna, nästan så att det känns som att hjärnan sväller på nå vis, blir liksom matt i huvudet, för att jag har tagit på mig för mycket med andra, för att hjälpa andra, utan att se till mig själv före. Man ska ställa upp för sina vänner, något jag verkligen lärt mig på senare tid, att man ska offra lite av sitt tänkta schema, för att ställa upp för andra. Det är så man behåller sina vänner. Men det ska givetvis inte gå till överdrift. 

Har köpt mig en begagnad tvättmaskin som pappa förhoppningsvis ska installera imorrn kväll. Hade faktiskt aldrig trott att något så tråkigt som en tvättmaskin kan kännas så lyxigt, för just nu känns det väldigt lyxigt och det ska bli så skönt att slippa hållas med tider osv i tvättstugan! 

En liten fundering såhär på nattkulan; Varfäör ska hundar allt som oftast sätta sig och skita flera meter efter man gått förbi soptunnan ? 

Godnatt!

Inga kommentarer: