fredag 10 augusti 2012

Lastträning

Igår förvånade Zorro mig med lastningen. Tog 15 minuter när vi skulle lasta hemma och 4 minuter när vi skulle hem. Jag tycker det är fullt godkänt. Jag vet inte om han någonsin kommer gå in på en gång, men vad gör det så länge det bara tar en kvart liksom. Förut kunde man ju hålla på i flera timmar utan att lyckas få på honom så jag är riktigt nöjd och stolt över mig själv. Speciellt när jag har haft min inte allt för positiva mor bredvid som sagt att han aldrig kommer bli lättlastad. Det har på sitt sätt sporrat mig lite, för att motbevisa henne, att det faktiskt går att få honom lastbar. Vilket jag nu faktiskt vågar säga att han är, lastbar! 

På söndag har jag lovat Helena att följa med till kopparberg och hjälpa henne lite på pay and ride. Tänkte ändå inte ta med Zorro från början eftersom han faktiskt inte har varit speciellt rolig att lasta, men eftersom det gick så bra igår så ska jag nog faktiskt försöka få med honom på söndag ändå. Jag struntar i hur ritten går, jag är fullt medveten om att han är ostadig i formen. Målet är att ta mig dit och hem igen MED Zorro i transporten. Givetvis ska jag hjälpa Helena fastän jag ska rida själv, jag har ju lovat henne. Det kommer gå så bra för oss båda och vi är så duktiga !


Idag ska vi till ridhuset och rida igenom programmet bla. Bara för att åka lite transport. 

Inga kommentarer: