torsdag 19 juli 2012

Nu är äntligen förmiddagsveckan slut för den här gången. Har jobbat söndag-torsdag, är ledig imorgon och ska jobba på lördag. Fem förmiddagar är nästan max vad jag klarar. Jag kommer ju aldrig i säng i tid på kvällarna så sista dagarna är jag alltid lättretlig och gnällig. 

Som jag skrev igår har Lovis haft en bantarvecka. Tidiga mornar passar inte henne heller, antagligen blir det väl för tidigt för att hon ska vilja äta, och för stressigt. Så den här veckan har hon gått ner 1,5 kg vilket inte är så konstigt då hon nästan bara ätit hälften av dagsransonen. Men jag har inte märkt att shunten spökat, vilket är toppen! 

Nu väntar jag på att nudelsoppan ska bli klar och sen ska vi åka till pärona, med ett stopp i skogen efter vägen för att kika efter lite svamp, men som vanligt har väl någon annan redan varit där. 

Inga kommentarer: