torsdag 10 maj 2012

Glansdagar

Lovis har haft några riktiga glansdagar med sitt ätande och ätit riktigt bra för att vara henne. Dock verkar det som att det håller på att gå över för den här gången då hon bara blir svårare o svårare att få i mat.

Var till vetten i Frövi och vägde henne idag. Har ju gjort torsdagar till vägningsdag. Förra torsdagen på strömsholm vägde hon 43,4 och idag vägde hon 46,8. Tro mig, jag startade om vågen två gånger och nollställde den en gång men den visade samma ändå. Och när jag känner på henne, så har hon faktiskt fått lite fett ovanpå revbenen. *lycklig* Mätte henne igår också, 79cm nu och idag kände jag verkligen att hon har blivit hög.

Hovis var till oss idag också. Hästarna skötte sig galant, till och med Athlas som annars brukar kunna försöka bita hovslagaren i rumpan eller ställa sig på bakbenen. Under tiden som han skodde hästarna så passade jag på att städa bland mina grejer, plocka ner vintertäckena osv. Hade först en träkista, en stor plastlåda och två ullaredsbagar men fick över grejerna som var i plastlådan till kistan och till min stora förvåning så hade jag faktiskt inte så mycket grejer som jag trodde att jag hade. Tur är väl det egentligen nu när jag snart ska till ullared så jag kan fylla på med mera saker  ;) Längtar som en tok !

Inga kommentarer: