tisdag 1 maj 2012

En känsla av ensamhet !

Har aldrig känt mig så ensam sen jag skaffade Lovis som jag kände mig igår. Folk grillade och söp. Jag var inte ens tillfrågad om att vara med. Någonstans. Carro frågade om jag hade lust att hämta henne i linde på natten. Svarade nej. Jag vet att jag gärna hade fått komma hem till Jill. Det uppskattar jag verkligen. Men varför kan aldrig någon erbjuda sig att komma hem till mig ?

Hur som. Medans andra satt i goda vänners sällskap och jag typ inte har några vänner så tog jag en promenad med Lovis på kvällskvisten borta vid ridskolan. Fåglarna kvittrade och det var tyst och stilla. Så mysigt, samtidigt som det väcktes många minnen. Kanske går där ikväll med.

Känner att det har börjat bli för mycket med hästarna. Eller ja, inte hästarna i sig. Mocka, borsta rida/köra/tricka tar väl egentligen inte så farligt lång tid egentligen. Men sen är det saker runt om hela tiden som gör att jag aldrig kommer ifrån stallet. Jag kan komma dit vid 12 och sen inte vara hemma förän efter 21. Vad i helvete äre som tar 9 timmar ?! Som sagt, det är alltid nånting. Paddocken ska fixas, det ska hämtas hö, handlas stängselmaterial osv. Så igår mockade jag och trickade med Athlas och sen fick det vara bra, bara för att jag skulle komma hem i skaplig tid nångång. Och när morsan kommer och säger att vi ska sätta isolatorer i sommarhagen idag så höll jag nästan på att bryta ihop. Varför ska jag vara med på allt ? Jag har skruvat isolatorerna i paddocken helt själv. Jag och Linda har fixat ena hagen, helt själva. Varför kan då inte hon bara ta och skruva lite isolatorer själv när hon känner att hon har tid över ? Nä, det där får hon greja med själv idag sånna fall. Har bokat tvättstugan ikväll och det var lite med flit. För då måste jag hem och kan inte vara där halva natten.

Ska rida idag och imorrn. På torsdag ska jag till strömsholm och efter det tänker jag inte hålla på med några hästar. Måste få vara lite hästfri ibland också!

Inga kommentarer: