lördag 28 april 2012

Fullt upp, som vanligt !

Klockan är 9.15. Det är lördag igen. Äntligen ! Har gjort förmiddagsvecka och det är fan inte roligt. Men nu är den över för den här gången, vilket är väldigt skönt !

Som vanligt är listan över vad som ska göras under dagen väldigt lång. Man hinner/orkar ju inte med så mycket som man skulle vilja när man jobbar så då får man se till att göra det på ledigheten.

Ringde igår till Anders Flodberg i västerås, som jag har beställt bakbommen av. Han hade fått hem fakturan men inte själva bommen så jag skulle ringa senare, men på kvällen när det var senare så kände jag inte nå för att hoppa in i bilen och åka t.o.r till västerås för att hämta bommen då jag ändå inte skulle hinna lasta på kvällen. Så jag tänkte att jag skulle ringa till honom lite senare när jag mockat klart i stallet. Ska ändå åka och hämta hö idag så då kan jag ju passa på att ställa av transporten efter vägen så slipper jag åka och hämta transporten efter att jag hämtat bommen.

Zorro har blivit lite smalare nu och skulderbladen har börjat synas. Tänkte jag skulle försöka komma ihåg att mäta honom idag och se på ett ungefär vad han väger. I september hade han ett mått på 208 cm runt magen där sadelgjorden sitter och då var han utanför vikten på viktbandet. Kanske tar en bild på honom uppställd också så man får se. Dock har han inte en muskel på hela kroppen men det ska väl komma så småningom.

Okej, dagens att göra- lista, får se om det går att stryka över allting ikväll.

- Ringa Anders, ev hämta bommen
- Mäta Zorro, ta en bild på honom
- Göra hela stallet
- Hämta hö
- Rida Zorro
- Tricka med Athlas
- Gå med Lovis
- Sätta isolatorer på stolparna runt paddocken då vi ska upp med 3 nya trådar så vi kan ha dem lösa där inne. Tills vi får tummen ur och pengar till att sätta trästaket runt.

Det får vara dagens lista. Får se ikväll vad som är gjort och inte. Nu ska jag göra iordning det som ska med och sen pysa så jag kommer hem idag. Hejs svejs :)

Inga kommentarer: