tisdag 1 maj 2012

Det känns bättre nu

Bestämde mig för att bara göra stallet och motionera hästarna och sen fick det vara bra för idag. Tänkte inte hjälpa till med någon hage eller nå annat runt hästarna. Jag höll mig till det. Kom till stallet kl 11 och var klar med allt, utan att stressa, 15.30 det var ju bra mycket bättre än 21.30

Skulle ner och tvätta när jag hade ätit och till min förvåning så var det någon som tvättade sina kläder. På min bokade tid ! Dock hade den personen inte satt för något lås så när hens tvätt var klar så tog jag ut det och la i dennes påsar utanför tvättstugan, slängde in mina kläder i maskinen och satte dit låset. Trodde att personen i fråga skulle ha hämtat sina grejer tills maskinerna var klara. Men där hade jag fel ännu en gång. Strunt samma, dennes problem typ.

Skulle städa medans jag tvättade och började med disken. Ett glas gick sönder när jag diskade det så jag skar min på utsidan av lillfingret. Trodde jag skulle svimma ett tag men jag klarade mig ifrån det. Tur att jag fick plåster av mamma när jag flyttade hemifrån för det är inte första gången jag vart i behov av ett. Dock vart det nerblodat ganska snart så jag klippte till en liten kompress och sen drog ett varv med grön eltejp. Vart riktigt nöjd faktiskt ! Jag som hade tänkt simma vilken dag som helst men kanske ska vänta lite med det tills såret läkt ihop lite mer. Tror inte det är så värst skönt att få klor i det.

Jag och Linda gick samma runda som jag gick igår. Vi pratade gamla minnen och lite annat. Kändes bra. Kul att ha med någon att prata med. Lovis säger ju inte så mycket.

Ska ta bädda rent sängen så lär ju väcka Lovis som redan har gjort kväller och tar upp halva sängen. Fridens !

Inga kommentarer: