måndag 9 april 2012

Måndag

Jaha idag är det måndag, påsken är slut och folk sitter hemma med ångest över hur mycket godis dem tryckt i sig. Själv har jag inte tagit en enda godisbit, vilket känns jävligt bra !

Igår var jag och simmade med John. Det var trevligt och kul med annat sällskap. Vi simmade 1km så idag har jag träningsvärk. Vet inte när jag hade det sist men det känns helt okej, som ett kvitto på att man har gjort nånting.

Annars idag har det inte hänt speciellt mycket. Var iväg och köpte hundmat på förmiddan och sen tog jag mig lite vatten över huvudet och började rycka Lovis på benet och huvudet, tills jag insåg att jag inte skulle kunna rycka resten av kroppen då det inte kommit upp någon päls under det långa, som det faktiskt hade på huvud och ben. Har lite kvar på huvudet och ja, benen vet jag inte om jag tänker fortsätta med. Tur att det bara är hår så det växer ut. Gick en timme runt eljuspåret så Lovis däckade i hallen när vi kom hem och senare på kvällen var vi iväg och mockade o tog in hästarna. Athlas fjantade sig med vattenhinken bara för att han skulle få uppmärksamhet och det fick han ju eftersom jag vart arg.

Snart är ledigheten slut för den här gången. Känns så tråkigt för man hinner bara gå hemma en stund, göra det man inte hinner när man jobbar ( tex städa) och man får en helt annan vardag med andra rutiner som sen bara går käpprätt när man börjar jobba igen. Får trösta mig med att det är 1½ månad kvar till semester ! Nu ska jag kolla bonde söker fru och sen får vi se vad som händer. Hejvejs !

Inga kommentarer: