tisdag 10 april 2012

Dagen idag

Har varit på lite pms humör nu på eftermiddagen. Lovis hörde ingenting och var ivägen varje steg jag tog, konkade på dom tunga sopsäckarna från helvetet med spån i och jag sprang 35 vändor med skottkärran när jag skulle slänga ut det gamla spånet som var kvar i boxen. När jag sen skulle kroka av transporten från bilen och det inte gick så höll jag på att bryta ihop. Sen trillade poletten ner, spånsäckarna som var kvar i transporten stod ju längst fram så all vikt låg ju på handsken typ. Ibland är man ju förjävla smart måste jag säga !

När stallet äntligen var klart och transporten var avkrokad så vart det en promenad med Lovis runt elljusspåret i vedevåg. Då hade hon fått tillbaka hörseln och hon var så duktig ! Allting, funkade klockrent. På vägen tillbaka till bilen så tränade vi på sitt-stanna vid dom här orangea vägpinnarna. Hon fick sitta vid en pinne och så gick jag halvvägs till nästa pinne och ropade på henne. Längre kunde jag inte gå utan att hon började gå till mig men det var längre än hon klarat förut. Efter att vi gjort det några gånger varvat med att bara stanna så drog hon ingenting ! Tror hon var ivägen och inte lyssnade i stallet för att hon inte kände sig sedd.

Nu ska jag plocka undan inne på toan och förbereda för att duscha av henne. Fridens !

Inga kommentarer: