tisdag 28 februari 2012

Orolig !

Sen igår kväll (läs måndag) har jag gått med en klump i magen av rädsla att Lovis är på väg att bli dålig igen. Har tyckt sen några veckor tillbaka att hon sovit mycket inomhus. Klart dom ska få sova, men hon har inte ens tuggat ben eller nånting, utan bara sovit. Utomhus har hon varit pigg och glad. Den lilla matlust hon hade försvann i och med att vi slutade med laktulosen och jag hävde mig iväg och köpte färskfoder att blanda i torrfodret för att hon ska äta. Igår låg hon nästan medvetslös på kvällen och jag vart orolig och gav henne 3ml laktulos. Idag har hon fått 5ml x3 men hon spydde efter kvällsmaten. Om det beror på att hon åt för fort eller om det är något annat vet jag inte men nu har hon iaf hållt igång och tuggat sen vi kom hem från Thezz, vilket känns väldigt bra. Ingen feber heller. Hoppas det är på väg åt rätt håll nu och att det inte behövdes mer än att börja med laktulosen igen !

Inga kommentarer: