tisdag 6 mars 2012

På bättringsvägen

Var ett tag sen jag skrev nånting men det har helt enkelt inte funnits varken tid, ork eller lust. Lovis har ju som jag skrev tidigare varit trött och inte gjort annat än sovit, ätit mat och gjort sina behov. I fredags fick jag åka in med henne till Strömsholm då hon spydde för tredje gången på en vecka och var så himla trött. Dom hittade inget annat fel än levern så det var bara att åka hem och höja dosen med laktulos och bara ge henne dietfoder att äta.

På lördagen tog jag och Athlas en tur med rockarden. Första gången för i år faktiskt och jag tror han uppskattade det, även fast vi får köra samma väg hela tiden då jag aldrig kommer mig för att fixa någon som kan hjälpa mig att svetsa skacklarna. Fick ett glädjande samtal av Thezz som sa att Lovis hade börjat piggna till lite. Vilket fick hjärtat att lätta en liten smula. Jag hade verkligen intalat mig att det var kört den här gången.

I söndags vart det bara jobb. Fick även höra att Lovis hade blivit ännu piggare och det kändes ännu bättre !

På måndagen möttes jag av en pigg och glad Lovis som hoppade på mig och pep <3 Sen var hon med till morsan och sprang runt med sin leksaksmus i munnen och sen var vi i skogen och röjde upp en stig så hon var helt slut på kvällen sen och då kommer oron igen. Men hon måste ju få sova ibland också.

Inga kommentarer: